pátek 24. prosince 2010

Projekt 365 - den 349.

Je Štědrý den. Děti natěšený, Bětuška se i sama ráno bez říkání oblékla. Po snídani jsem došla pro stromeček a ozdoby a pustila jsem s dětmi do toho. Byly moc roztomilý. No, občas se hádaly, Bětuška se snažila dělat vše perfektně a Ottí ji to kazil :-) Ale moc se jim povedl. Barunka si hrála mezi ozdobami a ze stromečku je strhávala a pak si je brala na dlažbu, kde krásně skákaly a rachotily. Musela jsem jí to zatrhnout, protože si vybírala zrovna ty skleněný.
Venku bylo ošklivě. Mrholilo. Chtěli jsme jít s dětmi ven, abych mohla dát pod stromek dárky a taky aby to čekání nebylo tak dlouhý, ale stále jsme váhali. Chvíli jsme koukali na pohádky, Otta připravil všechny řízky.
Nakonec jsem zavelela, že se jde. Jinak bych tam ty dárky nedostala, aby si děti nevšimly. Nebyla to moc příjemná procházka. Pršelo a chudák Bětuška si to prosmutnila, chtěla nám ukázat sněhuláka, kterého stavěli včera, ale bohužel ho někdo zboural.
Dveře do pokojíku byly už zamčené, Bětula potvora koukala klíčovou dírkou, to by mě nenapadlo, určitě něco viděla. Jsem to pak zkoušela a ten největší dárek byl vidět. Ještě před večeří jsme je poslali do vany. A já zadělala klíčovou dírku papírem a ještě rychle vzala obrázek, co Bětuška nakreslila pro Ježíška (ten jsem tam zapomněla, chtěla jsem ho odnést když jsem tam dávala dárky).
Pak se připravovala večeře. Otta smažil a já s Bětuškou dělala stůl. Bětuška pak tu poletovala s foťákem a fotila babičku. Pak chtěla kouknout na fotky, co nafotila, pomohla jsem jí to nastavit na foťáku a ukázala, jak prohlížet a vůbec si neuvědomila, že jsem fotila stromeček s dárky. No, viděla to ještě před večeří. Babi to nějak zamluvila a Bětuška se jen tajemně usmála a víc se o tom nebavila. Vůbec nevím, co si o tom myslí. Možná to i bylo dobře, od té chvíle byla klidná a při večeři krásně jedla, padalo to do ní rychle. Asi jak špatně zpracovává překvapení, tohle ji zklidnilo před očekáváním, nebo já nevím, ale už se o tom nebavila, jako by se to nestalo. Ottí při večeři nevydržel sedět a ani toho moc nesnědl...
Po večeři jsem děti vzala rychle do koupelny učesat, aby mohl taťka dát do pokoje mobil. Pak se chvíli čekalo a já dělala, že píšu SMS a prozvonila jeho telefon. A už se letělo ke stromečku. Dárků hromada, děti spokojený. Ottí stále mluvil o tramvaji, dostával další a další dárky a ty musel hned zkoušet, chvílemi neměl pro hračku čas na další rozbalování. Bětuška byla moc spokojená, tolik dárečků. Rozdávala je. Dostala LPS domeček a zvířátka a byla v sedmém nebi. Vůbec prý nevadí, že nemá to doktroství. Ottí jako poslední dáreček dostal tu tramvaj, to byla nádhera, jásal a děkoval Ježíškovi. Bylo to dojemný....
Dlouho si hrály, Ottí pak popadl školní autobus a usnul s ním. Bětuška chtěla usínat u stromečku.












Žádné komentáře:

Okomentovat